Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
|
![]() |
Na aankomst op Las Vegas Airport weet je meteen al zeker dat je op de juiste plek bent aangekomen, namelijk dé gokstad van Amerika, Las Vegas. Na ontvangst met een drankje overnachten we dicht bij het verhuurstation.
Vandaag halen we allereerst de motoren op bij ons verhuurstation. Daar vandaan gaan we richting onze eerste stop, de Hooverdam. Vanuit de Hooverdam richting Kingman, onze start van Route 66. De meest beschreven weg uit de geschiedenis. Je zult veel herkennen van TV of film. We overnachten aan Route 66 en wel in Seligman.
Het eerste natuurwonder van de tour staat vandaag op het programma, de Grand Canyon. Via de scenic views langs de South Rim kun je op vele manieren de canyon bekijken. De kans om de canyon van boven af te zien door middel van een helikoptervlucht mag je eigenlijk niet laten schieten. Onze eindbestemming van vandaag is Williams.
We rijden vandaag door de indianenreservaten van de Navajo- en de Hopi-indianen, die afstammen van de Anasazi. Canyon de Chelly ligt vandaag ook op de route. Het bekijken van deze canyon bij zonsondergang is een aanrader en zullen we zeker inplannen. We brengen de nacht door in Chinle.
Een van de mooiste staten van Amerika is Utah en daar krijgen we vandaag een voorproefje van. We nemen een kijkje in Monument Valley. Natuurgeweld zoals wind, ijs en water heeft de laatste 50 mln. jaar hier huisgehouden, met als resultaat een adembenemende vallei. Via Mexican Hat eindigt deze dag in Durango. We pakken eerst nog de eerste bergpas van deze tour.
Vanaf Durango richting Silverton kun je genieten van een onwijs gave weg door San Juan National Forrest. We lunchen in het gezellige Silverton op meer dan 3000 meter hoogte, waar we ook de tijd zullen nemen om het dorpje verder te bezichtigen. We rijden de bergen weer uit via de "Million Dollar Highway" om onze weg te vervolgen richting "The Black Canyon of the Gunnison". We overnachten vannacht in Gunnisson.
Ook vandaag starten we de dag weer met een prachtige weg over onder andere de Monarch Pass. (bijna 3500 m), waar we de Continental Divide passeren. We zitten nu midden in de Rocky Mountains. Via het historische mijnstadje Georgetown rijden we richting Rocky Mountains National Park. Vlak bij de ingang van dit park, in het plaatsje Grand lake zullen we twee nachten doorbrengen in een, voor deze streek zo typerend, authentiek hotel.‘s Avonds kunnen we een gezellige BBQ organiseren.
Op deze vrije dag in Grand Lake is er de mogelijkheid om Rocky Mountains National Park te bezoeken. Ook kun je voor de verandering deze dag de motor laten staan en een ritje maken op een paard of een boot huren voor een vistochtje. Grand Lake is zeer zeker de moeite waard om eens door heen te lopen. Kortom geen reden om je te vervelen op deze vrije dag.
Nadat we de “Gore Pass” over zijn, gaan we richting de I-70, een geweldig stuk snelweg en pittig om te rijden. Deze “rollercoaster interstate” brengt ons tot Grand Juncion waar we de avond en nacht doorbrengen.
We laten vandaag het indrukwekkende Colorado achter ons, om je nog meer te laten zien van Utah. Allereerst gaan we een stuk door de desert waar het steeds warmer wordt. We rijden parallel aan de Colorado River. Dit stuk van de route is in één woord adembenemend. We lunchen in Moab voordat we uitgebreid Arches National Park bezoeken. Alweer een waanzinnig mooi stuk natuur waar je alle tijd voor moet nemen! We overnachten in Blanding.
Vanuit Blanding gaan we naar Natural Bridges National Park. Ook hier weer de gelegenheid om dit park, met de in rots ontstane bruggen te bewonderen. Hierna gaan we op weg naar Fry Canyon, een weg met mooie slide bochten door de Glen Canyon. Via Hanksville naar Capitol Reef National Park, een park met prachtige rotsformaties. Na het zien van al dit moois rusten we uit in Torrey.
Vanuit Torrey rijden we door de Box-Death Hollow Wilderness, een prachtig bos met mooie wegen en lekkere bochten. Daarna hebben we de “Devil’s Back Bone” in de Escalante Canyon nog voor je in petto. Een weergaloze ervaring met aansluitend de Grand Staircase Escalante waarbij je het gevoel hebt dat je een schilderij inrijdt. Als klap op de vuurpijl staat Bryce Canyon op het programma. Je hebt alle tijd om op je gemak de Canyon te gaan bekijken. Dit doen we op eigen gelegenheid. Het wordt eentonig, maar ook dit moet je gezien hebben.
De laatste rijdag alweer. Als afsluiter staat het prachtige Zion National park op het programma. Een fantastische ervaring om daar doorheen te rijden. Via de interstate I-15 naderen we Las Vegas vanaf de noordkant. Na het inleveren van de motoren is er de mogelijkheid om lekker bij te komen van deze fantastische trip. ‘s Avonds kunnen we in het bruisende Las Vegas napraten over deze schitterende tour, die je nog lang zal heugen.
Vandaag heb je alle tijd om Las Vegas te verkennen. Bezoek de vele schitterende hotels en casino’s met allemaal een eigen thema. Ervaar bijvoorbeeld de rollercoaster van hotel New York New York of bezoek de schitterende winkelcentra van Caesar’s Palace en The Venetian. Zelfs het beklimmen van de Eifeltoren behoort hier tot de mogelijkheden.
‘s Avonds ervaar je een echte zeeslag bij Treasure Island, een spectaculaire vulkaanuitbarsting bij The Mirage of de adembenemende geluid- en lichtshow bij de immense fonteinen van het Bellagio. Las Vegas is niet voor niets de hoofdstad van entertainment.
Het zit er helaas weer op, transport naar het vliegveld en we vertrekken richting Amsterdam.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Mocht de helicoptervlucht door onvoorzienbare omstandigheden (zoals het weer) niet door kunnen gaan, maar ook wanneer de deelnemer afziet van de vlucht, dan zal er geen restitutie van het voor de vlucht gereserveerde bedrag plaats vinden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson Iron 883Cilinderinhoud: 883 ccTankinhoud: 12,5 l Gewicht: 256 kg Zadelhoogte: 760 mm |
![]() |
Harley-Davidson Iron 1200Cilinderinhoud: 1202 ccTankinhoud: 17,0 l Gewicht: 268 kg Zadelhoogte: 725 mm Zonder zadeltassen! |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson Heritage ClassicCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 18,9 l Gewicht: 330 kg Zadelhoogte: 680 mm |
![]() |
Harley-Davidson Low RiderCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 18,9 l Gewicht: 300 kg Zadelhoogte: 690 mm Met windscherm, zonder zadeltassen! |
![]() |
Harley-Davidson Road KingCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 379 kg Zadelhoogte: 705 mm |
![]() |
Harley-Davidson Street GlideCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 376 kg Zadelhoogte: 695 mm |
![]() |
Harley-Davidson Road GlideCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 388 kg Zadelhoogte: 695 mm |
![]() |
BMW F 800GTCilinderinhoud: 798 ccTankinhoud: 15,0 l Gewicht: 213 kg Zadelhoogte: 820 mm |
![]() |
Yamaha V Star 950 TourerCilinderinhoud: 942 ccTankinhoud: 17,0 l Gewicht: 298 kg Zadelhoogte: 676 mm Zonder zadeltassen! |
![]() |
Yamaha XVS 1300 V-Star TourerCilinderinhoud: 1304 ccTankinhoud: 18,5 l Gewicht: 323 kg Zadelhoogte: 715 mm Zonder zadeltassen! |
Klasse C |
|
![]() |
Honda GL1800Cilinderinhoud: 1833 ccTankinhoud: 21,1 l Gewicht: 379 kg Zadelhoogte: 745 mm |
![]() |
BMW R1200GSCilinderinhoud: 1170 ccTankinhoud: 20,0 l Gewicht: 244 kg Zadelhoogte: 850 mm |
![]() |
BMW R1200RTCilinderinhoud: 1170 ccTankinhoud: 25,0 l Gewicht: 274 kg Zadelhoogte: 805 mm |
![]() |
Harley-Davidson Electra GlideCilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 410 kg Zadelhoogte: 696 mm |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide "Grand Touring"Cilinderinhoud: 1745 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 376 kg Zadelhoogte: 663 mm Met top koffer, hoger windscherm en rugsteun passagier! |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson Tri Glide UltraCilinderinhoud: 1868 ccTankinhoud: 22,7 l Gewicht: 564 kg Zadelhoogte: 735 mm |
![]() |