Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
|
![]() |
Na aankomst op Las Vegas Airport weet je meteen al zeker dat je op de juiste plek bent aangekomen, namelijk dé gokstad van Amerika, Las Vegas. Na ontvangst met een drankje overnachten we dicht bij het verhuurstation.
Vandaag halen we allereerst de motoren op bij ons verhuurstation. Daar vandaan gaan we richting onze eerste stop, de Hooverdam. Vanuit de Hooverdam richting Kingman, onze start van Route 66. De meest beschreven weg uit de geschiedenis. Je zult veel herkennen van TV of film. We overnachten aan Route 66 en wel in Seligman.
Het eerste natuurwonder van de tour staat vandaag op het programma, de Grand Canyon. Via de scenic views langs de South Rim kun je op vele manieren de canyon bekijken. Onze eindbestemming van vandaag is Williams.
We rijden vandaag door de indianenreservaten van de Navajo- en de Hopi-indianen, die afstammen van de Anasazi. Canyon de Chelly ligt vandaag ook op de route. Het bekijken van deze canyon bij zonsondergang is een aanrader en zullen we zeker inplannen. We brengen de nacht door in Chinle.
Een van de mooiste staten van Amerika is Utah en daar krijgen we vandaag een voorproefje van. We nemen een kijkje in Monument Valley. Natuurgeweld zoals wind, ijs en water heeft de laatste 50 mln. jaar hier huisgehouden, met als resultaat een adembenemende vallei. Via Mexican Hat eindigt deze dag in Durango. We pakken eerst nog de eerste bergpas van deze tour.
Vanaf Durango richting Silverton kun je genieten van een onwijs gave weg door San Juan National Forrest. We lunchen in het gezellige Silverton op meer dan 3000 meter hoogte, waar we ook de tijd zullen nemen om het dorpje verder te bezichtigen. We rijden de bergen weer uit via de "Million Dollar Highway" om onze weg te vervolgen richting "The Black Canyon of the Gunnison". We overnachten vannacht in Gunnisson.
Ook vandaag starten we de dag weer met een prachtige weg over onder andere de Monarch Pass. (bijna 3500 m), waar we de Continental Divide passeren. We zitten nu midden in de Rocky Mountains. Via het historische mijnstadje Georgetown rijden we richting Rocky Mountains National Park. Vlak bij de ingang van dit park, in het plaatsje Grand lake zullen we twee nachten doorbrengen in een, voor deze streek zo typerend, authentiek hotel.‘s Avonds kunnen we een gezellige BBQ organiseren.
Op deze vrije dag in Grand Lake is er de mogelijkheid om Rocky Mountains National Park te bezoeken. Ook kun je voor de verandering deze dag de motor laten staan en een ritje maken op een paard of een boot huren voor een vistochtje. Grand Lake is zeer zeker de moeite waard om eens door heen te lopen. Kortom geen reden om je te vervelen op deze vrije dag.
Nadat we de “Gore Pass” over zijn, gaan we richting de I-70, een geweldig stuk snelweg en pittig om te rijden. Deze “rollercoaster interstate” brengt ons tot Grand Juncion waar we de avond en nacht doorbrengen.
We laten vandaag het indrukwekkende Colorado achter ons, om je nog meer te laten zien van Utah. Allereerst gaan we een stuk door de desert waar het steeds warmer wordt. We rijden parallel aan de Colorado River. Dit stuk van de route is in één woord adembenemend. We lunchen in Moab voordat we uitgebreid Arches National Park bezoeken. Alweer een waanzinnig mooi stuk natuur waar je alle tijd voor moet nemen! We overnachten in Blanding.
Vanuit Blanding gaan we naar Natural Bridges National Park. Ook hier weer de gelegenheid om dit park, met de in rots ontstane bruggen te bewonderen. Hierna gaan we op weg naar Fry Canyon, een weg met mooie slide bochten door de Glen Canyon. Via Hanksville naar Capitol Reef National Park, een park met prachtige rotsformaties. Na het zien van al dit moois rusten we uit in Torrey.
Vanuit Torrey rijden we door de Box-Death Hollow Wilderness, een prachtig bos met mooie wegen en lekkere bochten. Daarna hebben we de “Devil’s Back Bone” in de Escalante Canyon nog voor je in petto. Een weergaloze ervaring met aansluitend de Grand Staircase Escalante waarbij je het gevoel hebt dat je een schilderij inrijdt. Als klap op de vuurpijl staat Bryce Canyon op het programma. Je hebt alle tijd om op je gemak de Canyon te gaan bekijken. Dit doen we op eigen gelegenheid. Het wordt eentonig, maar ook dit moet je gezien hebben.
De laatste rijdag alweer. Als afsluiter staat het prachtige Zion National park op het programma. Een fantastische ervaring om daar doorheen te rijden. Via de interstate I-15 naderen we Las Vegas vanaf de noordkant. Na het inleveren van de motoren is er de mogelijkheid om lekker bij te komen van deze fantastische trip. ‘s Avonds kunnen we in het bruisende Las Vegas napraten over deze schitterende tour, die je nog lang zal heugen.
Vandaag heb je alle tijd om Las Vegas te verkennen. Bezoek de vele schitterende hotels en casino’s met allemaal een eigen thema. Ervaar bijvoorbeeld de rollercoaster van hotel New York New York of bezoek de schitterende winkelcentra van Caesar’s Palace en The Venetian. Zelfs het beklimmen van de Eifeltoren behoort hier tot de mogelijkheden.
‘s Avonds ervaar je een echte zeeslag bij Treasure Island, een spectaculaire vulkaanuitbarsting bij The Mirage of de adembenemende geluid- en lichtshow bij de immense fonteinen van het Bellagio. Las Vegas is niet voor niets de hoofdstad van entertainment.
Het zit er helaas weer op, transport naar het vliegveld en we vertrekken richting Amsterdam.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson Low RiderZadelhoogte: 67.3 cmGewicht: 295 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Indian ScoutZadelhoogte: 64,9 cmGewicht: 246 kg Cilinderinhoud: 1133 cc Tankinhoud: 12,5 liter |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson Heritage SoftailZadelhoogte: 68,1 cmGewicht: 316 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road KingZadelhoogte: 70,6 cmGewicht: 362 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street GlideZadelhoogte: 66,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road GlideZadelhoogte: 69,6 cmGewicht: 372 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian RoadmasterZadelhoogte: 67,3 cmGewichtt: 399 kg Cilinderinhoud: 1890 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian PursuitZadelhoogte: 67,2 cmGewicht: 413 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChallengerZadelhoogte: 67,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChieftainZadelhoogte: 65 cmGewicht: 359 kg Cilinderinhoud: 1811 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian SpringfieldZadelhoogte: 66 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1250 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
Klasse C |
|
![]() |
BMW R1200 RTZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
BMW R1250 GSZadelhoogte: 85 cmGewicht: 249 kg Cilinderinhoud: 1254 cc Tankinhoud: 19,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide LimitedZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide UltraZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide TouringZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide TouringZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Pan AmericaZadelhoogte: 83,5 cmGewicht: 242 kg Cilinderinhoud: 1215 cc Tankinhoud: 21,2 liter |
![]() |
Honda GoldwingZadelhoogte: 74,4 cmGewicht: 357 kg Cilinderinhoud: 1833 cc Tankinhoud: 21 liter |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson Tri Glide UltraZadelhoogte: 68,8 cmGewicht: 546 kg Cilinderinhoud: 1868 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 67,8 cm Gewicht: 411 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 66,3 cm Gewicht: 377 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 65,8 cm Gewicht: 390 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |