Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
Je vliegt naar Chicago O’Hare waar wij je zullen verwelkomen en de transfer naar het hotel gereed staat. De eerste avond kunnen we kennismaken met elkaar en ons alvast verheugen op de fantastische reis die we gaan maken.
Na het ontbijt gaan we de motoren ophalen bij het verhuurstation. Daarna gaan we naar het beginpunt van de historische Route 66. Na het nemen van wat foto's gaat de reis echt beginnen. We rijden Chicago uit door stadjes als Joliet, Wilmington en Gardner en komen op deze eerste rijdag gelijk al langs een aantal iconische Route 66 plekken zoals de Gemini Giant en het Ambler-Becker Texaco tankstation. Natuurlijk maken we veel fotostops en vertellen we over de geschiedenis van “the Mother Road”. Overnachten doen we in Pontiac.
We rollen over de Pontiac Trail door een “coalminers” gebied en vinden hier en daar stukjes van de historische Route 66 die in de buurt van de huidige weg liggen. Na een aantal leuke stops komen we in Atlanta onze tweede Muffler Man aan Route 66 tegen. Daarna rijden we nog over stukken Route 66 die u zullen verbazen. Overnachten doen we wederom pal aan de “Main Street of America” in Carlinville.
Vandaag rijden we Missouri binnen door bij St. Louis de Mississipps over te steken. Het landschap is hier heuvelachtiger dan in Illinois, hetgeen rijden over de stukken Route 66 die nog naast de snelweg liggen extra aangenaam maakt. Natuurlijk stoppen we weer op de meest interessante plekken van de Route. Onze trip eindigt vandaag in een historisch Route 66 hotel: het Munger Moss Motel in Lebannon.
Route 66 voert ons vandaag door drie staten: Missouri, Kansas en Oklahoma. We nemen de tijd met stops bij oude winkels, tankstations, bruggen etc. Lunchen doen we in de buurt van de “Crossroads of America” waar het in Art Deco stijl gebouwde Boots Court staat. Na de lunch zullen we ontdekken dat de 18 kilometer Route 66 in Kansas nog veel van het karakter van de Mother Road behouden heeft. In Oklahoma staan vervolgens nog een aantal verrassende stops op het programma, voordat we eindigen bij ons hotel in Claremore.
Dit is wederom een dag vol met hoogtepunten. een blauwe walvis, een paar museums, een gerestaureerd tankstation genoemd naar de "Mother of the Mother Road", een lange brug; kortom te veel om op te noemen. Niet lang nadat we Texas binnen rijden eindigt de rit bij ons hotel tegenover de wereldberoemde U-Drop-Inn in Shamrock.
Ook deze dag zit weer vol met stops met typische Route 66 plekken waarvan de Cadillac Ranch de meest bekende is. Lunchen doen we in Adrian, op het punt waar we ons precies halverwege Route 66 bevinden. Daarna rijden we New Mexico binnen, alweer de zesde van de acht staten die we op deze tour doorkruisen. Het is nu niet ver meer naar het zoveelste historische icoon op deze trip: het Blue Swallow Motel in Tucumcari, onze overnachtingsplek van deze dag.
Als we Tucumncari verlaten zien we de vele oude neon reclames en historische gebouwen die deze plaats nog rijk is. We volgen het traject dat Route 66 voor 1937 volgde door de hooglanden van New Mexico naar Las Vegas (nee, niet die in Nevada) waar we de lunch zullen genieten. Omdat we vroeg bij ons hotel in Santa Fe arriveren, is er genoeg tijd over om dit mooie stadje te bezichtigen en souvenirs te kopen in een van de vele winkeltjes en gallerietjes.
Vandaag rijden we de minste kilometers van deze tour en hebben we een relaxte dag. We verlaten voor even de Route 66 om het oude mijnwerkers dorpje Madrid te bezoeken. Deze kunstenaarskolonie dankt zijn bekendheid vooral aan de filmkomedie "Wild Hogs" uit 2007 over een groep vrienden die besluiten om op de motor door de Verenigde Staten te gaan reizen (...). Onze eindbestemming vandaag is Albuquerque waar we ons die avond kunnen vermaken in de historische "Old Town".
Bij het verlaten van Albuquerque passeren we de Rio Grande en rijden indianen gebied binnen. Lunchen doen we op een plek die de uitspraak "WOW" verdient. In Gallup bezoeken we een winkel met misschien wel de grootste verzameling originele, door de Native Americans handgemaakte kleden, juwelen, aardewerk en andere spullen. Overnachten doen we in één van de drie nog bestaande Wigwam Motels in Holbrook, Arizona.
Voorafgaand aan de rit van vandaag adviseren wij om het wereldberoemde lied "Take it Easy" door The Eagles te luisteren voordat we in Winslow stoppen. Na een bezoek aan de Grand Canyon Harley-Davidson dealer in Bellemont eindigen we vandaag in Williams, de stad waar in 1984 als laatste een Rote 66 omleiding over de Interstate geopend werd. Na aankomst hebben we ruim voldoende tijd om dit leuke plaatsje te verkennen.
We beginnen vandaag met een wereldwonder: The Grand Canyon. Via de scenic views langs de South Rim kun je op vele manieren de canyon bekijken. Overnachten doen we wederom pal aan de Route 66 in Seligman, de “Birthplace of Historic Route 66”. Als zijn leeftijd het toe laat bezoeken we Angel Delgadillo ("The Guardian Angel of Route 66") in zijn tot souvenirshop omgebouwde kapperszaak, om het verhaal van de wederopstanding van Route 66 uit eerste hand te vernemen.
Vanaf Seligman rijden we over het langste nog bestaande ononderbroken stuk Route 66 met wederom veel aanleidingen om even te stoppen voor een bezichtiging en een foto. Na het oversteken van de Colorado rivier arriveren we in Californië, de laatste staat op onze reis. Na de lunch rijden we door de Mojave Desert naar Barstow waar in het hotel een lekker koud biertje en een verfrissende duik in het zwembad op ons wachten.
De laatste dag van Route 66 brengt ons naar Santa Monica, het eindpunt van Route 66. Na 3.940 kilometer Route 66 (plus wat extra kilometers) hebben we de reis volbracht. Wat blijft zijn de mooie herinneringen aan al de unieke mensen die we ontmoet hebben en de prachtige plekken die we bezocht hebben.
Het zit er nu echt op. We verzorgen de transfer naar de luchthaven voor de terugreis naar Amsterdam.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson Low RiderZadelhoogte: 67.3 cmGewicht: 295 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Indian ScoutZadelhoogte: 64,9 cmGewicht: 246 kg Cilinderinhoud: 1133 cc Tankinhoud: 12,5 liter |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson Heritage SoftailZadelhoogte: 68,1 cmGewicht: 316 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road KingZadelhoogte: 70,6 cmGewicht: 362 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street GlideZadelhoogte: 66,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road GlideZadelhoogte: 69,6 cmGewicht: 372 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian RoadmasterZadelhoogte: 67,3 cmGewichtt: 399 kg Cilinderinhoud: 1890 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian PursuitZadelhoogte: 67,2 cmGewicht: 413 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChallengerZadelhoogte: 67,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChieftainZadelhoogte: 65 cmGewicht: 359 kg Cilinderinhoud: 1811 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian SpringfieldZadelhoogte: 66 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1250 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
Klasse C |
|
![]() |
BMW R1200 RTZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
BMW R1250 GSZadelhoogte: 85 cmGewicht: 249 kg Cilinderinhoud: 1254 cc Tankinhoud: 19,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide LimitedZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide UltraZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide TouringZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide TouringZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Pan AmericaZadelhoogte: 83,5 cmGewicht: 242 kg Cilinderinhoud: 1215 cc Tankinhoud: 21,2 liter |
![]() |
Honda GoldwingZadelhoogte: 74,4 cmGewicht: 357 kg Cilinderinhoud: 1833 cc Tankinhoud: 21 liter |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson Tri Glide UltraZadelhoogte: 68,8 cmGewicht: 546 kg Cilinderinhoud: 1868 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 67,8 cm Gewicht: 411 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 66,3 cm Gewicht: 377 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 65,8 cm Gewicht: 390 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |