Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
Na aankomst op Las Vegas Airport weet je meteen al zeker dat je op de juiste plek bent aangekomen, namelijk de gokstad van Amerika.
Na ontvangst met een drankje overnachten we dicht bij het verhuurstation.
Gelijk een lange dag vandaag. We arriveren al vroeg bij de Harley-Davidson dealer om de motoren op te halen. We verlaten Las Vegas aan de zuidkant richting Death Valley. Vanzelfsprekend maken we de nodige stops om de hitte het hoofd te bieden. Na dit prachtige park krijgen we al gauw de Sierra Nevada in zicht. We overnachten in Lone Pine.
Een prachtige rit vandaag over de US 395. We doen onder andere Bishop aan. Lekker lunchen bij een Nederlandse bakker? Onze eindbestemming is Bridgeport, gelegen vlak bij het prachtige Mono Lake.
Een lange “uphill climb” richting Tioga Pass alvorens we op dik 3000 meter de ingang van het overweldigende Yosemite Park bereiken. Schitterende rotsformaties, gevormd door de eens zo machtige gletsjers bepalen het decor. Voor de liefhebbers organiseren we een lunch aan de voet van El Capitan, een 1000 meter loodrechte rots in de vallei van dit fantastische park.
Glooiende heuvels en bochtige wegen vergezellen ons verder richting het westen. Graanvelden maken langzaam plaats voor de prachtige wijngebieden van Napa Valley. Via de Golden Gate bridge bereiken we San Francisco. We overnachten in het centrum van de stad.
Genoeg te beleven in San Francisco. Bezoek China Town, Fishermans Wharf, Union Square en Little Italy. Natuurlijk een ritje maken met de wereldberoemde Cable Car. Chill out in Frisco!!
We verlaten San Francisco en rijden via het Big Basin Redwoods State Park richting State Route 1, beter bekend als de Pacific Coast Highway. Zowel voor de kijker als voor de rijder een waanzinnig mooi stukje asfalt langs de steile klifkust van Californie. Er staat ons een speciale verassing te wachten alvorens we San Simeon binnen rijden.
We blijven State Route 1 volgen richting Santa Maria. Vandaar uit rijden we oostwaarts dwars door de Sierra Madre Mountains. We parkeren ons ijzeren ros in Palmdale.
Het landschap verandert dramatisch. Bergen maken plaats voor de machtige Mojave Woestijn. Een prachtig park wordt langzaam zichtbaar in de woestijn: Joshua Tree National Park. Een prachtige rit door een bijzonder park met mooie rotsformaties en de bijzondere bomen die alleen onder bepaalde condities zo groeien.
We vertrekken vroeg voor een rit door de Mojave richting Parker. Daarna noordwaarts richting Lake Havasu, waar de Amerikanen London Bridge hebben herbouwd. Kan het nog gekker?? Dan richting Oatman voor de lunch, onze start van Route 66. De meest beschreven weg uit de geschiedenis, waar je veel dingen zult herkennen van TV of film. We overnachten in Seligman aan Route 66.
Vandaag is wederom een dag op Route 66, de beroemde weg waarover veel verhalen en liedjes geschreven zijn. Allereerst hebben we tijd om Seligman te bezichtigen en onder andere een bezoek te brengen aan de beroemde kapper Angel Delgadillo ook wel "The Guardian Angel of Route 66" genoemd. Daarna rijden we via Route 66 naar Williams, waar we de nacht door brengen.
Vandaag staat er een werkelijk natuurwonder op het programma, de Grand Canyon. Via de scenic views langs de South Rim kun je op vele manieren de canyon bekijken.
Een van de mooiste staten van Amerika is Utah en daar krijgen we vandaag een voorproefje van. We nemen een kijkje in Monument Valley. Natuurgeweld door onder andere wind en water heeft de laatste 50 miljoen jaar hier huisgehouden, met als resultaat een adembenemende valley. We slapen in Blanding.
Vanuit Blanding naar Natural Bridges National Park. Ook hier weer de gelegenheid om dit park, met de uit rots ontstane bruggen te bewonderen. Hierna gaan we op weg naar Fry Canyon, een weg met mooie slide bochten door de Glen Canyon. Via Hanksville naar en door Capitol Reef National Park, een park met prachtige rotsformaties.
Vanuit Torrey rijden we door de Box-Death Hollow Wilderness, een prachtig bos met mooie wegen en lekkere bochten. Daarna hebben we de “Devil’s Back Bone” in de Escalante Canyon nog voor je in petto. Een weergaloze ervaring met aansluitend de Grand Staircase Escalante waarbij je het gevoel hebt dat je een schilderij inrijdt. Als klap op de vuurpijl staat Bryce Canyon op het programma. Je hebt alle tijd om op je gemak de Canyon te gaan bekijken. Dit doen we op eigen gelegenheid. Het wordt eentonig, maar ook dit moet je gezien hebben.
De laatste rijdag alweer. Als afsluiter staat het prachtige Zion National park op het programma. Een fantastische ervaring om daar doorheen te rijden. Via de interstate I-15 naderen we Las Vegas vanaf de noordkant. Na het inleveren van de motoren is er de mogelijkheid om lekker bij te komen van deze fantastische trip. ‘s Avonds kunnen we in het bruisende Las Vegas napraten over deze schitterende tour, die je nog lang zal heugen.
Vandaag heb je alle tijd om Las Vegas te verkennen. Bezoek de vele schitterende hotels en casino’s met allemaal een eigen thema. Ervaar bijvoorbeeld de rollercoaster van hotel New York New York of bezoek de schitterende winkelcentra van Caesar’s Palace en The Venetian. Zelfs het beklimmen van de Eifeltoren behoort hier tot de mogelijkheden. ‘s Avonds kun je een echte zeeslag bij Treasure Island ervaren, een spectaculaire vulkaanuitbarsting bij The Mirage zien, of de adembenemende geluid- en lichtshow bij de immense fonteinen van het Bellagio gade slaan. Las Vegas is niet voor niets de hoofdstad van entertainment.
Het zit er helaas weer op, transfer naar het vliegveld en we vertrekken richting Amsterdam.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson Low RiderZadelhoogte: 67.3 cmGewicht: 295 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Indian ScoutZadelhoogte: 64,9 cmGewicht: 246 kg Cilinderinhoud: 1133 cc Tankinhoud: 12,5 liter |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson Heritage SoftailZadelhoogte: 68,1 cmGewicht: 316 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road KingZadelhoogte: 70,6 cmGewicht: 362 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street GlideZadelhoogte: 66,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road GlideZadelhoogte: 69,6 cmGewicht: 372 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian RoadmasterZadelhoogte: 67,3 cmGewichtt: 399 kg Cilinderinhoud: 1890 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian PursuitZadelhoogte: 67,2 cmGewicht: 413 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChallengerZadelhoogte: 67,3 cmGewicht: 361 kg Cilinderinhoud: 1768 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Indian ChieftainZadelhoogte: 65 cmGewicht: 359 kg Cilinderinhoud: 1811 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
![]() |
Indian SpringfieldZadelhoogte: 66 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1250 cc Tankinhoud: 20,8 liter |
Klasse C |
|
![]() |
BMW R1200 RTZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
BMW R1250 GSZadelhoogte: 85 cmGewicht: 249 kg Cilinderinhoud: 1254 cc Tankinhoud: 19,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide LimitedZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide UltraZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide TouringZadelhoogte: 73,9 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide TouringZadelhoogte: 73,5 cmGewicht: 399 kg Cilinderinhoud: 1753 cc Tankinhoud: 18,9 liter |
![]() |
Harley-Davidson Pan AmericaZadelhoogte: 83,5 cmGewicht: 242 kg Cilinderinhoud: 1215 cc Tankinhoud: 21,2 liter |
![]() |
Honda GoldwingZadelhoogte: 74,4 cmGewicht: 357 kg Cilinderinhoud: 1833 cc Tankinhoud: 21 liter |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson Tri Glide UltraZadelhoogte: 68,8 cmGewicht: 546 kg Cilinderinhoud: 1868 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Ultra Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 67,8 cm Gewicht: 411 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Street Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 66,3 cm Gewicht: 377 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson Road Glide CVOPas beschikbaar voor tours die in 2024 van start gaan.Zadelhoogte: 65,8 cm Gewicht: 390 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |