Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
Na aankomst op het vliegveld van Kaapstad staan de tourleiders voor je klaar om jullie naar het hotel te brengen. Na het inchecken maken we vervolgens onder het genot van een drankje kennis met elkaar.
Na het ontbijt halen we onze motoren op bij de dealer, doen al het papierwerk en rijden naar Lambertsbaai langs de Atlantische kust.
Port Nolloth is een stad met en een kleine binnenlandse zeehaven in de regio Namaqualand aan de noordwestelijke kust van Zuid-Afrika, 144 kilometer ten noordwesten van Springbok. Het is de zetel van de lokale gemeente Richtersveld.
Vandaag rijden we van Port Nolloth noordwaarts naar Oranjemund, de grensovergang naar Namibië. Na de paspoortcontrole aan de grens rijden we door Oranjemund, de diamantstad van Namibië, en langs de Oranjerivier naar Keetmanshoop.
De hoofdstad van Namibië is vandaag ons doel. We rijden door het westerlijke deel van de Kalahari (half-)woestijn. Geologen veronderstellen dat de Kalahari een van de alleroudste stukken van de vaste aardkorst is, met een leeftijd van ongeveer 3,5 miljard jaar. Onvoorstelbaar!
Onderweg komen we maar 2 stadjes tegen, maar passeren wel de Steenbokskeerkring! Naarmate we dichter bij Windhoek komen, wordt het landschap meer savanne-achtig; dit wordt lokaal "the Bush" genoemd.
Vandaag hebben de tijd om om eigen gelegenheid deze hoog boven zeeniveau (1650 meter) gelegen stad te bezoeken.
We verlaten Windhoek over de Trans-Kalahari Corridor richting de Omaheke regio. Op de uitgestrekte boerderijen in deze streek wordt uitsluiten extensieve veeteelt bedreven. We brengen de nacht door in het hart van dit veeteelt gebied: de stad Gobabis, ooit onstaan als basiskamp voor ivoorjagers.
Houd wederom je paspoort bij de hand, wan vandaag rijden we Botswana binnen. Let op, want in Botswana worden de verkeersregels en maximum snelheden streng gehandhaafd. We rijden nog steeds over de Trans-Kalahari Corridor en eindigen vandaag in het dorpje Kang.
Vandaag weer een pittige rijdag als we Botswana weer verlaten en terug keren naar Zuid-Afrika. Onze eindbestemming is vandaag de stad Vryburg. Ooit gesticht als hoofdstad van de boerenrepubliek Stellaland in de Grote Trek, is Vryburg tegenwoordig een centrum van de productie van rundvlees en wordt daarom ook wel het "Texas van Afrika" genoemd.
Het is weer tijd voor een kortere, meer relaxte rijdag als we op weg gaan naar Kimberley. Deze stad speelde eind 19de eeuw een grote rol in de diamant-industrie en werd daarom in de 2de Boeren oorlog vijf maanden lang belegerd door de Boeren. We zullen voldoende tijd nemen om onder andere "Die Groot Gat" te bekijken. Ooit de eerste en grootste diamantmijn van Zuid-Afrika; inmiddels ingestort en volgelopen met water.
Verder afzakkend naar het zuiden, rijden we vandaag de Grote Karoo binnen. Deze landstreek beslaat het grootste deel van de Noordelijke Kaap provincie en is een half-woestijn die vrijwel geheel boomloos is. We overnachten vandaag in Beaufort-West, een oude koloniale stad waar nog veel historische gebouwen staan.
Alweer de laatste, maar zeker niet de minste, rijdag van deze indrukwekkende tour. We zien het terrein steeds geaccentueerder worden als we nog een aantal bergruggen ovverrijden voordat we Kaapstad binnen rijden vanuit het noorden en de Tafelberg steed beter in zicht komt. Het voelt als thuis komen.
Vandaag hebben we voldoende tijd om onze bagage in orde te maken en misschien zelfs nog iets van de prachtige stad te zien of nog wat laatste souvenirs te kopen, want onze vlucht naar huis vertrekt pas 's avonds.
Veel verhalen rijker en nu al weer zin in de volgende vakantie.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson® Heritage Softail® ClassicZadelhoogte: 66 cmGewicht: 328 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Street Bob®Zadelhoogte: 63,5 cmGewicht: 297 kg Cilinderinhoud: 1868 cc Tankinhoud: 13,3 liter |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson® Street Glide®Zadelhoogte: 66 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide®Zadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 388 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road King Classic®Zadelhoogte: 71,6 cmGewicht: 369 kg Cilinderinhoud: 1690 cc Tankinhoud: 22.7 liter |
Klasse C |
|
![]() |
Harley-Davidson® Street Glide® Touring EditionZadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide® Touring EditionZadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 372 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson® Electra Glide®Zadelhoogte: 73,7 cmGewicht: 410 kg Cilinderinhoud: 1496 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide® UltraZadelhoogte: 71,1 cmGewicht: 408 kg Cilinderinhoud: 1690 cc Tankinhoud: 19 liter |