Wil je meer weten over deze tour, klik dan op “Reisschema".
Wil je de prijzen en vertrekdata weten, klik dan op “Prijzen & reserveren”. Klik dan je motorkeuze aan. Daarna verschijnen de prijzen per vertrekdatum in een overzicht. Als je achter de datum van je keuze klikt op reserveren, verschijnt het reserveringsformulier. Dat kun je invullen en pas als je op verzenden drukt heb je een reservering gemaakt.
Na aankomst op het vliegveld van Kaapstad staan de tourleiders voor je klaar om jullie naar het hotel te brengen. Na het inchecken gaan we lekker slapen. Moe en voldaan van de reis en aankomst in Zuid-Afrika zal dat wel lukken. Morgen staan we al weer vroeg op want we hebben al een leuk programma.
Na een heerlijk ontbijt in het hotel staat de rest van de dag in het teken van het verkennen van Kaapstad.
Kaapstad heeft veel te bieden, zoals de Tafelberg, de Waterfront, een aantal musea maar ook de townships en de geschiedenis van de Apartheid. Wat je vooral op zal vallen is de vriendelijkheid van de mensen die je ontmoet.
Vandaag is de eerste rijdag van de tour. We verlaten Kaapstad noordwaarts over de N7. Onderweg rijden we over de de Helshoogte pas, tussen boomgaarden met sinaaasappel- en citrus-bomen en door Namaqualand. We brengen de nacht door in een rustiek hotel in Okiep, vlakbij Springbok.
Zorg dat je je paspoort bij de hand hebt, want na een uurtje rijden komen we aan bij de grens tussen Zuid-Afrika en Namibië. Hier ondergaan we geduldig de grenscontroles van beide landen. Een aantal stempels rijker, rijden we daarna door naar Keetmanshoop.
De hoofdstad van Namibië is vandaag ons doel. We rijden door het westerlijke deel van de Kalahari (half-)woestijn. Geologen veronderstellen dat de Kalahari een van de alleroudste stukken van de vaste aardkorst is, met een leeftijd van ongeveer 3,5 miljard jaar. Onvoorstelbaar!
Onderweg komen we maar 2 stadjes tegen, maar passeren wel de Steenbokskeerkring! Naarmate we dichter bij Windhoek komen, wordt het landschap meer savanne-achtig; dit wordt lokaal "the Bush" genoemd.
Het wordt tijd om af te buigen naar het westen. Vandaag staan er minder kilometers op het programma en hebben we voldoende tijd om een kop koffie te drinken bij Wilhelmstal en even te genieten van het prachtig door bergen omgeven stadje Usakos.
Als we onze trip door de Namibwoestijn (naar vermeld de oudste woestijn ter wereld) voortzetten zullen we de Spitzkoppe (de "Matterhorn van Namibië") zien liggen. Onze eindbestemming van vandaag is de kustplaats Swakopmund.
Op deze vrije dag hoef je je niet te vervelen: winkelen, een museum of het National Marine Aquarium bezoeken, of op een quad door de duinen rijden, diepzee vissen of op een catamaran tour; het behoort allemaal tot de mogelijkheden.
Swakopmund is een populaire vakantiebestemming voor mensen uit Windhoek en Zuid-Afrika, en ademt een bijna Duitse sfeer uit met veel gebouwen in typisch Duits-koloniale stijl. Wees zelfs niet verbaasd als je in het Duits aangesproken wordt!
Ons hotel staat in het midden van de stad, en alles is op loopafstand.
Goed uitgerust na onze vrijde dag, rijden we eerst terug door de Namibwoestijn voordat we weer naar het noorden afbuigen. Via Omaruru en Otjiwarongo zal onze eindbestemming Outjo zijn. En dat mag gevierd worden met een verfrissende duik in het zwembad.
Na een gezond onbijt rijden we vandaag een korte rit richting het Etosha National Park. We zullen vroeg arriveren bij onze overnachtingsplek in de Gondwana-Etosha-lodge, op 10 km. afstand van de toegang to het park, en kunnen de middag vervolgens naar eigen believen invullen.
Vandaag worden we door de eigenaren van de Gondwana-Etosha-lodge weegenomen in vier-wiel-aangedreven voertuigen voor een 5 á 6 uur durende tour door het Etosha National Park. Houd je filmcamera, fototoestel of smartphone in de aanslag om de olifanten, neushoors, leeuwen, oryxen, zebras en springbokken vast te leggen!
Vandaag rijden we het grootste gedeelte van de route in oostelijke richting. Ons einddoel is vandaag de 1310 meter boven zeeniveau liggende mijnbouwstad Tsumeb. Onderweg rijden we door een streek waar de koloniale historie nog dicht onder de oppervlakte aanwezig is.
In het eerste deel van deze dag rijden we de "Otavi driehoek". Via Grootfontein en Otavi verlaten wij deze regio die bekend om de verbouw van mais om te eindigen in Otjiwarongo, met een grote populatie van Duits-sprekende inwoners en veel Duits-koloniale architectuur.
Vandaag zetten we onze terugkeer naar het zuiden voort met een rit richting Windhoek. We zullen daar echter (nog) niet overnachten, maar rijden een stukje door naar het Dan Viljoen Nature Reserve, waar we kunnen genieten van een Namibische braaivleis en zullen overnachten.
We starten de dag met een "game drive" om daarna van een goed ontbijt te genieten. We bestijgen ons stalen ros vervolgens alleen maar om de korte afstand naar ons volgende hotel in Windhoek te rijden. We hebben de rest van de dag de tijd om dit, wederom hoog boven zeeniveau (1650 meter) gelegen, stad te bezoeken.
We verlaten Windhoek over de Trans-Kalahari Corridor richting de Omaheke regio. Op de uitgestrekte boerderijen in deze streek wordt uitsluiten extensieve veeteelt bedreven. We brengen de nacht door in het hart van dit veeteelt gebied: de stad Gobabis, ooit onstaan als basiskamp voor ivoorjagers.
Houd wederom je paspoort bij de hand, wan vandaag rijden we Botswana binnen. Let op, want in Botswana worden de verkeersregels en maximum snelheden streng gehandhaafd. We rijden nog steeds over de Trans-Kalahari Corridor en eindigen vandaag in het dorpje Kang.
Vandaag weer een pittige rijdag als we Botswana weer verlaten en terug keren naar Zuid-Afrika. Onze eindbestemming is vandaag de stad Vryburg. Ooit gesticht als hoofdstad van de boerenrepubliek Stellaland in de Grote Trek, is Vryburg tegenwoordig een centrum van de productie van rundvlees en wordt daarom ook wel het "Texas van Afrika" genoemd.
Het is weer tijd voor een kortere, meer relaxte rijdag als we op weg gaan naar Kimberley. Deze stad speelde eind 19de eeuw een grote rol in de diamant-industrie en werd daarom in de 2de Boeren oorlog vijf maanden lang belegerd door de Boeren. We zullen voldoende tijd nemen om onder andere "Die Groot Gat" te bekijken. Ooit de eerste en grootste diamantmijn van Zuid-Afrika; inmiddels ingestort en volgelopen met water.
Verder afzakkend naar het zuiden, rijden we vandaag de Grote Karoo binnen. Deze landstreek beslaat het grootste deel van de Noordelijke Kaap provincie en is een half-woestijn die vrijwel geheel boomloos is. We overnachten vandaag in Beaufort West, een oude koloniale stad waar nog veel historische gebouwen staan.
Alweer de laatste, maar zeker niet de minste, rijdag van deze indrukwekkende tour. We zien het terrein steeds geaccentueerder worden als we nog een aantal bergruggen ovverrijden voordat we Kaapstad binnen rijden vanuit het noorden en de Tafelberg steed beter in zicht komt. Het voelt als thuis komen.
Vandaag hebben we voldoende tijd om onze bagage in orde te maken en misschien zelfs nog iets van de prachtige stad te zien of nog wat laatste souvenirs te kopen, want onze vlucht naar huis vertrekt pas 's avonds.
Veel verhalen rijker en nu al weer zin in de volgende vakantie.
Prijs- en routewijziging voorbehouden.
Klasse A |
|
![]() |
Harley-Davidson® Heritage Softail® ClassicZadelhoogte: 66 cmGewicht: 328 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Street Bob®Zadelhoogte: 63,5 cmGewicht: 297 kg Cilinderinhoud: 1868 cc Tankinhoud: 13,3 liter |
Klasse B |
|
![]() |
Harley-Davidson® Street Glide®Zadelhoogte: 66 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide®Zadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 388 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 22,7 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road King Classic®Zadelhoogte: 71,6 cmGewicht: 369 kg Cilinderinhoud: 1690 cc Tankinhoud: 22.7 liter |
Klasse C |
|
![]() |
Harley-Davidson® Street Glide® Touring EditionZadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 376 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide® Touring EditionZadelhoogte: 68,6 cmGewicht: 372 kg Cilinderinhoud: 1746 cc Tankinhoud: 19 liter |
Klasse D |
|
![]() |
Harley-Davidson® Electra Glide®Zadelhoogte: 73,7 cmGewicht: 410 kg Cilinderinhoud: 1496 cc Tankinhoud: 19 liter |
![]() |
Harley-Davidson® Road Glide® UltraZadelhoogte: 71,1 cmGewicht: 408 kg Cilinderinhoud: 1690 cc Tankinhoud: 19 liter |